Hea Pitbike 88cc semi (semi junior) klassi sõitja… Alljärgnev info on SULLE:

Juba vähemalt teist aastat (kui mitte rohkem) on Eesti piti-ringkonnas küpsemas-kasvamas mõte viia Pitbike semi ja semi junior klassid 88cc mootoritelt üle 110cc mootoritele.

Seda siis alates järgmisest ehk siis 2024 hooajast.

Miks minna üle 110cc mootoritele?

Siin on kaks põhilist argumenti:

1. 88cc mootoreid on järjest vähem saada

Kuna Euroopa pitimaailmas 90cc klassi valdavalt enam ei sõideta, siis on neile mootoritele ka üha vähem nõudlust. Mis tähendab, et neid on järjest vähem saada.

Elu on liikunud edasi ning praegune trend on 110cc mootorid. Ja kuna nende järele on nõudlus, siis on neid ka saada.

2. Uued pitbike krossikad müüakse 110cc mootoritega

Tulenevalt eelmisest punktist tulevad ka tehasest juba uued, väiksema kubatuuriga pitbike krossikad kas 110cc või 125cc mootoriga. Praeguses olukorras (kus võisteldakse 88cc krossikatega) tähendab see lapsevanemale järgmist: Kui ta soovib oma lapse võistlema panna, siis ta peab kas

Mitte iga lapsevanem aga ei oska (või ei soovi) ümberkomplekteerimisega tegeleda. Lisaks nõuab lisamootor ka lisaraha. Ja mida teha siis selle ülejääva suurema mootoriga?

Lapsevanemale on oluliselt lihtsam, kui poest ostetud tsikkel vastab nõuetele ja sellega saab soovi korral kohe võistlema minna.

Mida üleminek 110cc mootoritele tähendab?

1. Kas 88cc mootoriga enam võistelda ei tohi?

Ehk siis, kas 2024 hooajal oma praeguse võistlusrattaga enam võistelda ei tohigi?

TOHIB !

Reegel tuleks selline, et maximum kubatuur on 110cc.

Mis tähendab, et ka järgmisel aastal sa võid võistelda oma praeguse 88cc mootoriga. Kellel on ostetud kallim, 88cc Daytona mootor – ka nemad võivad järgmisel aastal sellega võistelda. Selles suhtes ei muutu mitte midagi.

Aga muutub nende jaoks, kes tahavad osta oma esimese pilli, siis neil on võimalik osta 110cc pill ja võistelda. Või kui keegi tahab oma vana mootori välja vahetada, siis ta võiks osta ka 110cc mootori.

2. Kas 88cc mootorit saab ümber ehitada 110cc mootoriks?

Küsimus on neile, kellel juba on olemas heas korras 88cc mootor ja kes kardavad, et see neil raisku läheb.

EI LÄHE.

Väikese raha eest saab osta 110cc silindri, silindri pea ja suurema kolvi ning need kõik kenasti sobivad olemasoleva 88cc mootori külge. Ja oledki teinud oma 88cc mootorist 110cc mootori.

3. Kas mu “Racing pea” sobib uue, 110cc mootoriga?

SOBIB!

Saad kasutada oma olemasolevat “Racing pead” ka suurema mootoriga.

4. Kas lapsed saavad suurema pilliga hakkama?

Neile, kel mure (õigustatud mure) selle üle, kas väiksemad lapsed suurema mootoriga toime tulevad, neile on kaks julgustust:

1. Suurem, 110cc mootor ei ole kohustuslik. See on vaid maximum kubatuur, mis on lubatud. Keegi ei kohusta võistlema 110cc mootoriga. Endiselt võib sõita 90cc mootoriga.

2. Motokrossil sõidavad väikesed, 5-8 aastased lapsed 50cc kahetaktilistega. Aga 50cc kahetaktiline mootor on võimsuselt võrdne umbes 120cc neljataktilise mootoriga. Ja see on ka põhjus, miks võistlustel kõige kiirem 50cc kahetaktilise ringiaeg on kiirem, kui kõige kiiremal 90cc semi võistlejal.

Mis tähendab, et on küll võimalik lastel neid krossikaid ohutult hallata.

Kas üleminek 110cc mootoritele 2024 hooajal on kindel?

Eesmärk üle minna 110cc mootoritele on olemas (ülalmainitud põhjustel). Aga kivisse ei ole see veel raiutud. Ehk siis EMF krossikomisjonile ei ole sellist ettepanekut veel tehtud.

Ja siin ongi nüüd vaja sinu abi, hea SEMI sõitja.

Kuidas sa saad aidata?

Mida SINA arvad?

Jah, sinu arvamus loeb? Mida sina arvad? EMF krossikomisjon seda ei otsusta. Selle otsustame meie – SEMI-sõitjad. Kui enamik meist seda soovib, siis meie (üheskoos) otsustame nii ja teeme selle ära. Esitame krossikomisjonile oma ettepaneku ning nemad kinnitavad.

Aga selleks, et saaks teha otsuse, on vaja teada, mida SEMI-üldsus asjast arvab?

Toetad sa seda mõtet?

Anna palun teada…

NB! Antud otsus oleks vaja ära teha selle aasta (2023) jooksul.

Seepärast, sinu arvamus on väga oluline!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga