Hea motosõber ning pitbike huviline!

Panime müüki Samueli 150cc pitbike krossika – YCF Factory SP I 150cc!

See on tänaseks müüdud!

Välimus ja seisukord

Tegemist on vastupidava ja täiesti sõidukorras (ja võistlemiskorras) krossikaga. Kütus paaki, kiiver pähe ja sõida!

Pill ise näeb välja selline:

Üleval piltidel on istmekate veel vana. Tellisime uue ja see on nüüd ka peale pandud:

Rattad ja rehvid

Mõlemal rehvil (nii esimesel kui tagumisel) on punni küll ja veel – kannatab nii trenni teha kui ka võistelda.

Esirehv on täitsa kulumata alles.

Esirehvi seisukord:

Kui lähemalt vaadata, siis keskmise punni peal olev peenike triipki on alles. Pole veel ära kulunud:

Ja tagarehvi:

Nii et kindlasti ei ole sellised rehvid, et pead kohe poodi minema uusi ostma.

Plastikud ja kleepsud

Originaalplastikutest on alles:

  1. Esimene numbriplastik
  2. Bensiinipaaki katvad vasak ja parem plastik
  3. Vasak ja parem numbriplastik (tagapool).

Ülejäänud plastikud:

  1. Esiporikas – uus
  2. Tagaporikas – uus

Kuna piltidel on tsikkel võistluskleepsudega, siis teie saate:

  1. Esinumber – originaalplastik ja kleeps
  2. Bensiinipaaki katvad plastikud: originaal + tutikad kleepsud (inspireeritud Petronas Yamaha MotoGB värvilahendusest)
  3. Vasak ja parem number taga – originaalplastikud ja originaalkleepsud. Lisaks annan kaasa uued plastikud (kui soovite, siis koos numbrikleepsudega)
  4. Tagaporikas – uus
  5. Esiporikas – uus

Mida pilliga teha saab?

Kas tsikkel kimada võimaldab?

Võimaldab!

Kas hüpata ka saab?

Saab!

Trennis…

Sama võiks teha sinu poiss, eksole? Miks mitte?! Pärast tuleb ja ütleb: “Isa, see oli NII lahe!”

Ja võistlustel…

Siin on ka video üheset selle-sügisest trennist. Näed, pill hüppab, nagu nahiseb. Nii hüppab, kuidas julged peale keerata:

Ja alloleval videol on sama tsikkel võistlustules.

Video on tehtud 2023 suvel Äksi Cup 2. etapil. Antud videos on stardijoonel 88cc pillid, aga ka võimsamad, 160cc ja 190cc tsiklid.

Ja kui videost vaatad, siis näed, et müügisolev 150cc tsikkel võtab stardikurvi teisena:

Nii et tsikkel kärab kenasti, oled nõus?!

Kas võistlustel poodiumile ka viib?

On viinud (ja mitte ühe korra):

Nii et poodiumitsikkel! Viib poodiumile küll.

Kellele tsikkel sobib?

Minu enda tagasihoidlik arvamus on, et tsikkel sobib nii alates lastele alates 11-12 eluaastast ja edasi. Ja muidugi vanematele teismelistele ja ka lausa täiskasvanutele. See on pitbike krossikas – sobib kõigile! Ehk siis:

Alla 11 aastastele… ?

Mmm… Ma arvan, see on ehk liiga võimas väiksematele lastele. Ja lisaks on tsikkel neile liiga kõrge. Minu poiss on väiksemat kasvu 12-aastane. Ta sai selle 11-aastaselt ja talle see sobis. Nii et umbes sealtmaalt võiks tsikkel sobida ka kõrguse poolest.

Kas sellega võistelda saab?

Nagu ülalt piltidelt näha, saab! Tehniliste tingimuste poolest saab selle tsikliga võistelda kolmes erinevas klassis:

Tsikli ajalugu

Ostsime tsikli 2022 septembris Soomest.

Tagarehv oli kulunud ja vajas kohe väljavahetamist, aga muidu oli kõik korras – ainult sõida ja naudi! Ning ostmisest peale on pill meid ka kenasti teeninud. Poisile palju rõõmu valmistanud! Kui otsustate osta, valmistab palju rõõmu ka teile!

Palju kimamist… Palju hüppeid… Palju emotsioone!

Mis meie pilli juures tegime?

Nagu ütlesin, tsikkel on meid ostmisest alates hästi teeninud. Midagi suurt tal viga ei olnudki. Sisuliselt nii, nagu me tsikli Soomest ostsime, nii me sellega ka kohe võistlustele läksime (ainult numbrid kleepisime peale):

2022 sügisel Supikrossil. Tsikkel alles Soomest toodud ning ainult numbrid peale kleebitud.

Kuna tegu on YCF Factory seeria tsikliga, siis see on kvaliteetsematest juppidest kokku pandud. Korralik tsikkel, ei lagune.

Uus 150cc mootor

Kuna ostsime ikkagi kasutatud pilli, siis peale Supikrossi (kui hooaeg juba läbi oli), vahetasime mootori välja – uue samaväärse vastu. Seega talvel ostsime talle peale uue 150cc mootori.

Uue mootoriga on Samuel sõitnud 17 tundi:

Panime tunnilugeja peale täpselt koos uue mootoriga. Nii et see näitab uue mootori töötunde.

Mootoriõli: Korrapäraselt vahetatud: Motorex märgsidurisõli (JasoMA2)

Mitmed uued plastikud

Välja on vahetatud ka mõned plastikud (esi- ja tagaporikas ning vasak ja parem number taga). Kõik plastikud on YCF originaalplastikud.

Uued gripid

Lisaks vahetasime ära gripid (kummist käepidemed leistangil). Praegu on peal üsna uued ja kvaliteetsed “Seven” brändi gripid. Kumm on väga heast materjalist ning ei lähe kukkumisega katki.

Uus istmekate

Nagu ülal kirjutasin (koos pildiga), on tsiklile just Tartust tellitud ka täiesti uus, vastupidavast materjalist istmekate. Nii et see kestab mitmeid aastaid.

Esiamortide hooldus ja õlivahetus

Lisaks tegime esiamortidele hoolduse. Praegu on amortides sees uus Motorex õli.

Kuna oleme tsiklit teinud ja hoidnud endale – ka võistlusetarbeks, siis oleme teda ka püüdnud väga hoida. Oleme teinud regulaarselt hooldust, õlivahetusi (Motorex) jms. Muidugi hoidnud õhufiltrid heas korras.

Kvaliteetsem õhufilter

Mootori hoidmiseks vahetasime välja ka originaalis kaasasolnud õhufiltri ja selle ümber oleva karbi:

Selle filtrikarbi saate ostmisel kaasa. Võib-olla soovite kasutada.

Karp iseenesest on hea – hoiab filtrit vee ja pori eest. Miinuseks aga see, et selle sees olev filter on liiga õhuke ega kaitse mootorit piisavalt liivatolmu eest (liiv pääseb läbi õhukese filtri mootorisse ja hakkab seda seestpoolt kulutama). See oli põhjus, miks filtrikarbi eemaldasime.

Kas tsiklit laiendada saab?

Et kui soovid näiteks aasta-paari pärast peale panna 160cc või lausa 190cc mootori?

Saab?

Kust ma tean?

Sest sellel pillil on väga tugev raam. Nimelt YCF kasutab sama raami nii 150cc kui kallimate 190cc pillide puhul. Siin on meie tsikli raam:

Ja siin on 2023 aasta YCF Factory SP3 190cc mudeli raam (pill maksab 3500 eur):

Kui hoolikalt vaatad, siis näed, et ka sellel 2023 mudelil on kasutatud sama filtrikarpi (vt raami ja karburaatori vahel must karp valge kleepsuga).

Aga raam on sama, eks?!

Nii et sa saad tugeva raamiga pilli, mis kannatab ka suuremat mootorit. Pehmemad raamid (eriti plekkraamid) ei talu suuremaid mootoreid ära. Tahad laiendada, pead uue tsikli ostma.

Ja igaks juhuks ütlen, et võistlustel…

…On Pitbike MX kõikides klassides lubatud kuni 190cc mootoreid kasutada.

Ehk siis, kuna YCF kasutab sama raami oma Factory SP tsiklitel ning kallimatel on peal 190cc mootorid…

…Siis saad ka sina oma tsikli soovi korral laiendada nii 160cc kui 190ccc mootori peale.

Lisaks,

Kuna tegemist on YCF Factory seeria tsikliga, siis on tegu kvaliteetsema tsikliga. Mida ma sellega mõtlen.

YCF odavamad seeriad (Pilot ja Start) on tehtud odavamatest juppidest (nõrgemad, kõrged lenksud, mittereguleeritavad amordid, raske rauast kiige jne). Meil on nii Factory kui Pilot seeria tsiklid, seepärast ma tean.

Factory seeria puhul keeratakse tehases külge paremad jupid. Paremast materjalist, kergemad, tugemavad… Sellel tsiklil on muuhulgas: